Wednesday, July 15, 2009

1 Malaysia....Rakyat didahulukan...Pencapaian diutamakan...

1 MALAYSIA....RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN


Tanggal 3 April 2009, Negara menyaksikan satu lagi sejarah yang bakal merubah senario kepimpinan tanah air kita apabila Dato' Seri Najib Tun Razak telah mengangkat sumpah di hadapan yang di Pertuan Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin di Istana Negara. Beliau menggantikan Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 setelah memimpin negara dalam tempoh 5 tahun yang lalu.

Sepanjang era pemerintahan Pak Lah, beliau telah melakukan pelbagai pembaharuan dalam kerajaan antaranya ialah melalui kempen banteras rasuah, memajukan sektor pertanian dengan memperkenalkan prinsip "Pertanian adalah Perniagaan' serta pengenalan "Islam Hadhari" yang tidak kurang memberikan impak yang amat berguna kepada rakyat. Selain itu beliau turut berusaha ketika dalam pemerintahannya untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang 'Cemerlang, Gemilang & Terbilang.


Dalam Ucapan sulungnya sebagai Perdana Menteri, Dato' Seri Najib memperkenalkan satu konsep baru dalam misi dan visinya untuk memacu Malaysia menjadi sebuah Negara yang lebih terkehadapan dan mencapai status negara maju pada tahun 2020. "1 Malaysia , Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan"


Berdasarkan konsep 1 Malaysia ini, beliau optimis akan memastikan kepentingan rakyat lebih terjaga serta memastikan Negara mencapai tahap yang setara dengan negara-negara maju yang lain.


Adalah diharapkan agar beliau dapat memacu negara ke arah kestabilan dari segala aspek terutamanya perpaduan.Perpaduan merupakan isu yang amat penting lebih-lebih lagi bagi negara berbilang kaum seperti Malaysia. Gagasan 1Malaysia merupakan satu platform yang amat sesuai untuk dijadikan batu loncatan untuk menyatukan masalah-masalah berkaitan isu-isu perkauman di negara ini.

1 MALAYSIA..RAKYAT DIDAHULUKAN,PENCAPAIAN DIUTAMAKAN

No comments: